Jupiter’s Legacy recensie op Netflix België

Jupiter's Legacy recensie op Netflix BelgiëJupiter’s Legacy ***

Bedenker: Mark Millar (Wanted, Kingsman, Kick-Ass) / Regie: Steven S. DeKnight (Marvel’s Daredevil, Pacific Rim 2: Uprising)

Met Josh Duhamel, Leslie Bibb, Ben Daniels, Elena Kampouris, Andrew Horton, Morgan David Jones, Mike Wade, Matt Lanter, Ian Quinlan,…

Speeltijd: 8 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Zack Snyder’s Watchmen, The Boys, Umbrella Academy S2 & Project Power.

Het verhaal: De eerste generatie superhelden heeft de mensheid bijna een eeuw veilig kunnen houden. Nu is alle hoop gevestigd op hun kinderen om deze erfenis voort te zetten. De spanning stijgt echter wanneer de jonge superhelden, die zichzelf heel graag willen bewijzen, worstelen met de hoge verwachtingen van hun omgeving en de druk die ze zichzelf opleggen.

Mark Millar Flight GIF by NETFLIX - Find & Share on GIPHY

Ons verdict: Is Netflix niet meer immuun tegen flops? Meer & meer komt de status van Netflix in gedrang op zijn thuismarkt, vanwege de fragmentatie aan internationale streamingdiensten waardoor het zich minder & minder kan permitteren om content van lage kwaliteit te bieden. Een show zoals The Irregulars van de digitale buis halen toont opnieuw dat kwantiteit primeert op het grootste streamingplatform van de wereld, en in dat aanbod moeten er (zo blijkt) meer comics-verfilmingen komen. Naast Dark Horse’s The Umbrella Academy & Old Guard gaat Netflix Jupiter’s Legacy brengen door niemand minder dan Mark Millar met gewezen Daredevil-regisseur Steven DeKnight achter de camera.

Flying Out Of Here GIF by NETFLIX - Find & Share on GIPHY

Nu, wij hebben gemengde gevoelens bij Jupiter’s Legacy, simpelweg omdat sommige dingen werken en andere dingen niet. Regisseur Steven DeKnight toont opnieuw zijn vakmanschap met o.m. een slimme / verfijnde editing & een heerlijke cinematografie. Jupiter’s Legacy is verrassend anders te noemen tegenover Daredevil vanwege zijn iets lichtere beelden hoewel het tempo & de focus van de camera op de protagonist heel gelijkaardig is aan de gewezen Marvel-serie op Netflix. Het verhaal achter Jupiter’s Legacy wordt ook goed verwerkt door schrijver Mark Millar, maar het doet sterk terugdenken aan Watchmen van Zack Snyder met het personage van Morgan David Jones als antagonist & de klemtoon op de context waarin het team tot standkomt (bij Watchmen was dit de dreiging van een atoomoorlog, bij Jupiter’s Legacy de beurscrash van Wall Street in de jaren ’20). Maar de Rated R-onderwerpen van drugs, seks & meer worden gecombineerd met brave special effects en weinig gore, waardoor Jupiter’s Legacy zich niet kan meten aan The Boys. Met andere woorden, het houdt een rare balans tussen het commerciële & het alternatieve en er is niks slechter dan een show die niet weet wel publiek ze wilt aanboren. Tot slot levert van de cast enkel Josh Duhamel & Ben Daniels goed werk, terwijl andere namen als bladvulling op het scherm worden vertoond. Zeker van de jongeren hadden we meer ontpooiing verwacht.

Kortom, gemengde gevoelens over Jupiter’s Legacy bij MoviePulp.be. We zijn benieuwd wat de fanbase van de comics van deze vertolking zal maken.

Mark Millar Fight GIF by NETFLIX - Find & Share on GIPHY