Halston S1 recensie op Netflix BelgiëHalston ****

Bedenker: Ryan Murphy (Ratched, The Politician, American Horror Story) / Regie: Daniel Minahan (Game of Thrones S3, House of Cards S5, American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace)

Met Ewan McGregor, Bill Pullman, Krysta Rodriguez, Rory Culkin, Sullivan Jones, Rebecca Dayan,…

Speeltijd: 5 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van The Queen’s Gambit, A Single Man & Phantom Thread.

Het verhaal: Het leven van Amerikaanse modeontwerper Halston in de kijker.

De cast van Halston op Netflix België

Ons verdict: Producties door Ryan Murphy zijn er aan de lopende band op Netflix en de kwantiteit ervan heeft ons zelden geïnspireerd, MoviePulpers. Het is alsof er teveel Ryan Murphy in één serie of film zit waardoor de boel volledig opblaast. Sommige creatieve zielen moeten nu eenmaal getemd worden en laat dat een succesformule zijn die er werd gevonden met Halston.

Ewan McGregor in Halston recensie op Netflix België

Wij denken dat het de invloed is van regisseur Daniel Minahan op Ryan Murphy die met zijn bijdragen in Game of Thrones S3, House of Cards S5, American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace & Deadwood the Movie allang meer dan één eigen serie of film mocht dragen. Hij werkt Halston misschien niet zo perfectionistisch uit als designer Tom Ford met A Single Man, maar in ruil krijg je wel een vlotte miniserie die heerlijk binget en een Ryan Murphy-productie die eindelijk uit te staan is. Ewan McGregor zet zijn acteerwerk uit I Love You Philip Morris verder, maar voegt er een vleugje stijl aan toe op het niveau van de gewezen Daniel Day-Lewis. Enkel is Halston wel een pak meer entertainend dan Phantom Thread. Tot slot mag de familie dan kritiek hebben op de manier waarop Halston geportretteerd wordt, wij kregen er van het begin tot het einde niet genoeg van.

Kortom, je weet dat een show goed wordt als je jezelf er naar begint te gedragen als je nog maar één aflevering hebt gekeken. Halston is Netflix’ nieuwste Queen’s Gambit!

HALSTON | Officiële trailer | Netflix