Handmaid’s Tale S4 recensie op Proximus Pickx [eerste indruk]

Handmaid's Tale S4 recensie op Proximus PickxHandmaid’s Tale S4 **** 1/2

Bedenker: Bruce Miller (The 100)

Met Elisabeth Moss, Ann Dowd, Yvonne Strahovski, Joseph Fiennes, Max Minghella, Samira Wiley, O-T Fagbenle, Bradley Whitford, McKenna Grace, Madeline Brewer,…

Speeltijd: 13 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van het vorige seizoen van The Handmaid’s Tale & The Man in the High Castle.

Het verhaal: Gilead & Canada belanden in een diplomatieke rel na het plan van June uit seizoen 3, maar ze is inmiddels aartsvijand nummer 1 geworden van de totalitaire staat. Zal ze eindelijk met haar familie herenigd worden?

Elisabeth Moss in The Handmaid's Tale S4 recensie

Ons verdict: The Handmaid’s Tale is al jaar en dag het paradepaardje van Hulu in de Verenigde Staten en terecht. De serie haalde al ontelbaar veel awards op dankzij het uitmuntend werk van Elisabeth Moss als Offred / Ofjoseph / June Osborn en het blijft zowat de enige grote serie die te initieel te zien was op streamingdiensten nadat Netflix heel wat series van de buis haalt of Amazon heel wat series maar een gelimiteerde tijd laat lopen. De MGM-serie bleef de kwaliteit aanhouden in zijn tempo & verhaallijn met zijn 3de seizoen. We kunnen jullie bevestigen dat deze trend nog steeds wordt verder gezet met de eerste 2 afleveringen van het 4de seizoen van Handmaid’s Tale die we dankzij onze vrienden bij Proximus in primeur te zien kregen.

The Handmaid's Tale S4 recensie op Proximus Pickx

Het draaiboek van The Handmaid’s Tale is inmiddels gekend: De pilot van Handmaid’s Tale S4 begint op dezelfde toon als de seizoensfinale van seizoen 3 met een nieuwkomer (in dit geval McKenna Grace) die vanaf het begin komt opdagen om nieuw leven in de brouwerij te brengen. In combinatie met de meesterlijke Elisabeth Moss is dit opnieuw een reden voor fans om uit het dolle te gaan. Wie echter meer mythologie verwacht uit de boeken van Margaret Atwood komt wat van een koude reis terug met het 4de seizoen van The Handmaid’s Tale, want de klemtoon ligt dit seizoen echter tussen de verhoudingen van de personages en hun reizen tussen Gilead, the United States & Canada. De cast acteert op automatische piloot en laat ons hopen dat er niet teveel drama aan de pas komt om deze legendarische serie tot einde te brengen. Tot slot is ook weer het tempo, de cinematografie & de muziek van topniveau. Het blijft fenomenaal werk door de makers.

Kortom, The Handmaid’s Tale blijft seizoen per seizoen groeien en dat is niet anders met het gloednieuwe 4de seizoen. Volg deze serie vanaf 4 juni 2021 zonder meer op Proximus Movies & Series. Misschien binnenkort op Disney Plus of eerder Amazon Prime Video?