Bloodshot recensie

Regie: David S.F. Wilson (Love, Death + Robots)

Met Vin Diesel, Eiza González, Guy Pearce, Sam Heughan, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Talulah Riley, Lamorne Morris, Siddharth Dhananjay,…

Speeltijd: 109′

Ga kijken als je hield van Hobbs & Shaw, xXx Reactivated & Skyscraper,

Het verhaal: Een soldaat werd gedood tijdens een missie en weer tot leven gewekt door de RST Corporation als de supermens ‘Bloodshot’. Met een leger van nanotechnologie in zijn aderen is hij een onstuitbare kracht. Sterker dan ooit en in staat om onmiddellijk te genezen. Maar het bedrijf heeft niet enkel zijn lichaam, maar ook zijn geest en herinneringen onder controle. Zo heeft Ray geen besef meer van wat echt is en wat niet…maar hij staat op het punt dit te ontdekken.

Bloodshot recensie

Ons verdict: Uitzonderlijke tijden vroegen om heldhaftige daden en we waren blij vele filmguru’s te vertellen dat Sony Pictures de eerste was om de gewaagde stap te zetten om ons te entertainen met een bioscoopfilm terwijl we allemaal opgesloten zijn in de hoop te ontsnappen aan een pandemie. Bloodshot wordt het eerste experiment van Hollywood om premium VOD te brengen naar onze Belgische huiskamers met niemand minder dan Vin Diesel die de fakkel van deze film in handen heeft om een nieuwe franchise uit de grond te stampen.

Bloodshot is nu beschikbaar in Belgische bioscopen

Bloodshot is nu niet meteen een beste keuze om op premium VOD te brengen. Bloodshot kenmerkt zich vanaf de eerste minuten door zijn uitmuntende computereffecten die duidelijk het werk zijn van regisseur & gewezen special effects man achter The Avengers: Age of Ultron David S. F. Wilson. Zijn zeer efficiënt werk (de blockbusters kostte ‘maar’ 45 miljoen dollar) moet weliswaar compenseren voor zijn regiewerk dat iets slordiger is vanwege zijn gelimiteerde ervaring. Bloodshot heeft nl. een iets te actievolle cut die in onze ogen niet bloederig genoeg is en het over-the-top einde dat een balans houdt tussen The Matrix Reloaded & een Fast & Furious-film is dan ook ver van uitdagend hoewel je ons niet hoort klagen over het scenario in het algemeen. Laat ons zeggen dat het resultaat over de hele lijn een typische actieprent is met Vin Diesel is a la xXx en daar valt enkel maar 100% van te genieten in bioscopen die sinds vandaag opnieuw open zijn in België. Van de hele cast is Guy Pearce opnieuw een verademing op het kleine doek, alsook de mooie Eiza Gonzalez & Talulah Riley, maar Sam Heughan komt dan weer iets te zwak uit de hoek tegenover Vin Diesel himself. Tot slot vinden we het een verloren kans dat er met Bloodshot niet iets meer werd gedaan rond superkrachten voor mindervaliden en ook de humor vol metafictie kon af en toe iets beter (Lamorne Morris was op dat vlak wel on point door de zwakke dialogen wat extra punch te geven).

Met andere woorden, we zien Bloodshot liever op groot scherm in de bioscoop en dat kan vanaf vandaag.  Geniet er met volle teugen van en laat dat Valiant Comics-universum maar komen!