Tag Archives: streamingdiensten

Telenet gaat eindelijk standalone met YUGO

Goed nieuws, streamers, want Telenet geeft ons eindelijk wat we al jaren willen: een standalone app om HBO-series te kunnen streamen. YouTube streamen, de nieuwste series bingen, mee kunnen praten over De Mol en Blind Getrouwd en in afwachting van het laatste seizoen, memes en gifs van Game of Thrones delen via WhatsApp: millennials en digital savvies switchen vandaag voor hun entertainment voortdurend tussen schermen en platformen. Met YUGO speelt Telenet in op deze specifieke doelgroep. De YUGO-app bundelt zo veel mogelijk relevante content en is het vertrekpunt van de hele tv-ervaring. De klant kijkt waar en wanneer hij wil, naar zijn favoriete zenders, internationale toppers of lokale must-see programma’s. Decoder en afstandsbediening komen er niet meer aan te pas: wie op het grote scherm wil kijken, cast met één klik via Google Chromecast of Apple TV. Uitstekende connectiviteit is hiervoor noodzakelijk en het aanbod wordt dan ook vervolledigd met ongelimiteerd vast internet en een mobiele datapot van 20 gigabyte te verdelen over 1 of 2 simkaarten.

Continue reading Telenet gaat eindelijk standalone met YUGO

Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

Amazon is met Prime Video één van de grootste concurrenten van Netflix, maar als uitdager is het steeds op zoek naar innovatieve business modellen om de cord cutter te plezieren en dat heeft het gevonden via een partner die sinds 1999 eigendom is van het technologiebedrijf: IMDb. IMDb lanceert immers Freedive, een gratis online streamingdienst die in ruil vootr reclame zo’n 130 films waaronder Foxcatcher, Memento, The Illusionist, The Last Samourai 30 series waaronder Fringe, Heroes, zal aanbieden aan de streamer. Met Freedive hoopt Amazon markt in te palmen tegenover spelers in België gelijkaardig aan Stievie, RTL Play, VTM, VIER, VRT Nu en ga zo maar verder, maar de dienst is vooralsnog enkel beschikbaar in de Verenigde Staten. Zou jij de gratis streamingdienst een kans geven?

Telenet gaat niet standalone, maar HBO-series komen wel naar Play

Telenet gaat niet standalone, maar HBO-series komen wel naar Play

Er zijn weer veel veranderingen op komst binnen de telecomsector. Proximus lanceerde onlangs zijn bundel Unlimited om je onbeperkt toegang tot geven tot mobiel internet en Telenet heeft zijn aanbod deze week ook aangepast. Zo heeft het beslist om de series van o.m. HBO zoals Game of Thrones, Westworld & The Deuce, maar ook zijn eigen Vlaamse series zoals De Dag, Gent West & Chaussée d’Amour naar Play te brengen. Play More-abonnees genieten nog van meer blockbusters & films in het aanbod, maar zo wordt het Play More-aanbod een stuk minder aantrekkelijk. We mogen weliswaar geen standalone Telenet Yelo Play verwachten zoals Netflix & Amazon, want je dient nog steeds televisieabonnee te zijn alvorens je Play kan aanschaffen. CEO John Porter is ook geen voorstander van een Vlaamse Netflix, want hij ziet eerder toekomst in gerichte reclame samen met Medialaan en andere speler in de sector, dan effectief een oplossing à la Netflix te voorzien. Play zal 11,95 euro per maand gaan kosten, terwijl Play More blijft aan 24,95 euro per maand. Telenet blijft wel het duurste op de markt tegenover Proximus Movies & Series (9,95 euro per maand), Netflix (7,99 euro per maand) & Amazon Prime Video (5,99 euro per maand). Wie snel is, krijgt deze week nog Play voor maar 10 euro per maand.

Komt nieuwe Disney-streamingdienst Disney+ naar België met Hulu- & FX-series?

Komt nieuwe Disney-streamingdienst Disney+ naar België?

CEO Bob Iger heeft de nieuwe naam voor de streamingdienst van The Walt Disney Company & 21st Century Fox officieel vrijgegeven. Geen Disney Play dus zoals we voorheen rapporteerde, maar Disney+ of Disney Plus. Op eerste zicht was het niet de bedoeling dat de streamingdienst naar Europa zou komen, maar met de acquisitie van Fox ziet het bedrijf ook mogelijkheden om FX-series naar Europa & ook België te brengen. Disney heeft alleszins een nieuwe Star Wars- (Rogue One-personage Cassian Andor) & Marvel-serie (Falcon & Winter Soldier, Loki) op de planken staan om de streamingdienst te lanceren. Disney+ wordt verwacht in het najaar van 2019 in de Verenigde Staten, maar wanneer hij naar Benelux komt, is nog een vraagteken. Er gaan tevens ook geruchten de ronde dat Disney Hulu-producties naar Europa wil brengen (al dan niet via zijn eigen streamingdienst), gezien het na de fusie tussen Disney & Fox in 2019 meer dan 60% in handen heeft van het bedrijf. Comcast heeft zich inmiddels bij deze situatie neergelegd, want de content van NBCUniversal blijft tot 2024 op Hulu terwijl Disney de knoppen stevig overneemt met hun meerderheidsparticipatie in Hulu.

Continue reading Komt nieuwe Disney-streamingdienst Disney+ naar België met Hulu- & FX-series?

UniversCiné lanceert nieuwe streamingapp UnCut

UnCut logo van UniversCine

There is a new app in town and it goes by the name of… UnCut! UniversCiné lanceert zijn maandelijkse abonnementsdienst UnCut die zich richt zoals zijn grote broer UniversCiné.be aan de meerwaardezoeker. Cinefielen onder ons kunnen voor een maandelijkse prijs van 7,99 euro terecht op de website of de app van UnCut en het geeft je toegang tot zowat alle noemenswaardige Vlaamse films (D’Ardennen, IMAGE, De Behandeling, BenX, De Leeuw van Vlaanderen, Hector, Marina, Koko Flanel, De Witte van Sichem, Rundskop) en de ocassionele internationale meerwaardefilms zoals Her, Lovelace, The Imitation Game, Irréversible, High-RiseMichael Clayton, We Own the NightBlue JasmineKing’s Speech, Melancholia, JCVD, The Artist, Eraserhead en ga zo maar verder. Vergis je weliswaar niet: UnCut heeft niet dezelfde bibliotheek als UniversCiné.be en UnCut biedt ook geen (Vlaamse) televisieseries aan.

Met YouTube Premium lanceert Google ook YouTube Originals in België

Met YouTube Premium lanceert Google ook YouTube Originals in België
De streamingdiensten komen inmiddels onze oren uit, maar je leest het goed: YouTube lanceert officieel YouTube Originals voor België! YouTube heeft inmiddels YouTube Music gelanceerd waarbij het mogelijk is om net zoals bij Apple Music & Spotify naar muziek te luisteren tegen een maandelijks bedrag. Maar in de achtergrond heeft YouTube ook Red gerebrand naar YouTube Premium en het platform opgesteld naar België sinds de zomer. Dit betekent concreet dat je producties die Google zelf heeft gefinancieerd online kan bekijken op het populaire videoplatform. Je zal dan officieel met video advertenties series (Cobra Kai, Origin, Bodied) of films gratis kunnen bekijken oftewel advertentievrij aan een maandelijkse forfait. In de achtergrond heeft YouTube ook de mogelijkheid gelanceerd in België om video te downloaden en offline te bewaren. Weer sterk werk van de Alphabet-gigant. Hebben jullie YouTube Premium al getest?

Krijgt de nieuwe Disney streamingdienst de naam Disney Play?

Nieuwe Disney streamingdienst krijgt de naam Disney Play

The Walt Disney Company heeft volgens geruchten de naam voor zijn streamingdienst gevonden: Disney Play. Dat maakte CEO Bob Igler recent bekend. Niet bijzonder vernieuwend, maar wel kort en efficiënt die bekend in de oren zal klinken voor de grote menigte. De naam is best verrassend, sinds Disnet reeds een spelletjesapp heeft die Play noemt (logo bovenaan), maar goed. Disney Play is een topprioriteit in 2019 voor het huis van de muis eens de fusie met Fox rond is en zal zich vooral richten op nieuwe content die gelanceerd wordt, sinds Disney zijn televisierechten aan concurrenten heeft verkocht tot pakweg 2020. Turner Broadcasting is bvb. niet bereid om zijn televisierechten voor de oude Star Wars-trilogieën al te geven, maar hetzelfde geldt ook voor de huidige Marvel Cinematic Universe. Ook is het nog niet bekend of Disney Play zal starten in België. Wat vinden jullie van de naam?

MEDIALAAN lanceert VTM Go in het najaar van 2018

MEDIALAAN lanceert VTM Go in het najaar van 2018

MEDIALAAN, het grootste commerciële mediabedrijf van Vlaanderen, gaat in het najaar van 2018 een nieuwe streamingapp lanceren genaamd VTM Go. Het gloednieuw videoplatform wordt een vervanging van het huidige streamingaanbod in de VTM-app met een focus op het gratis televisie kijken op zenders zoals VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM & KADET en het streamen van hun aanbod aan eigen Vlaamse televisieprogramma’s.

Continue reading MEDIALAAN lanceert VTM Go in het najaar van 2018

Proximus stort zich (te laat) op streaming markt

Dominique Leroy, de CEO van Proximus, heeft verteld in een interview met Het Laatste Nieuws dat de grootste telecomoperator van het land aan het werken is aan een nieuwe Belgische streamingdienst. Als één van de laatste spelers naast Telenet, Stievie & VRT Nu gaan zij dus ook een alternatief bieden om lokale producties ter beschikking te zetten. Ze gaat dit niet alleen doen, maar met hulp uit de telecom- & mediasector. De aanpak van de streamindienst wordt ook anders, gezien ze lokale producties in de kijker zullen zetten alsook een betere manier willen vinden om programma’s aan te bieden. Op deze manier hopen ze het geld van de Belgen die naar internationale spelers zoals Netflix, Amazon, Facebook & Google vloeien, een hald toe te roepen. Wij vrezen dat enkel wat laat is.

Zorgt streaming voor teleurstellende kijkcijfers van Belgen op Wereldbeker Voetbal 2018?

Belgen populair maar waar blijven kijkcijfers

De Wereldbeker Voetbal 2018 in Rusland is historisch voor ons Belgen. Nog nooit haalde we zo’n hoge plaats op een internationaal voetbaltornooi dankzij het Belgische voetballeger met namen zoals Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Romelu Lukaku, Dries Mertens, Vincent Company, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Thibaut Courtois en ga zo maar verder. Bravo, Rode Duivels! Maar ondanks het feit dat we nog nooit de resultaten van Mexico 1986 konden overtreffen, werden de kijkcijfers van de Belgische voetbalploeg pas in de laatste 2 wedstrijden tegen Frankrijk & England verslaan. Thans is de populariteit van de Belgen nog nooit zo hoog geweest. Wat is er aan de hand?

Continue reading Zorgt streaming voor teleurstellende kijkcijfers van Belgen op Wereldbeker Voetbal 2018?

Dit zijn de populairste televisieseries van Q1 2018 op internationale streamingdiensten

Dit zijn de populairste televisieseries van Q1 2018 op internationale streamingdiensten

We zagen onlangs interessante informatie door Telenet Play More over de intesse van de Belg op hun streamingdiensten. Vlaamse content lijkt daarbij de voorkeur te krijgen. Maar hoe zit het met internationale content? Welke televisieseries waren het populairste op internationale streamingplatformen zoals Netflix & Amazon Prime Video?

Continue reading Dit zijn de populairste televisieseries van Q1 2018 op internationale streamingdiensten

Het streaming gedrag van de Vlaming nader bekeken

Het streaming gedrag van de Vlaming nader bekeken

Sinds de introductie van digitale televisie, uitgesteld kijken en televisie on-demand platformen is het kijkgedrag van de Vlaming stevig veranderd. Maar er zijn maar weinig publieke statistieken gekend, omdat de Netflixen van deze wereld geen informatie willen vrijgeven van het internationale kijkgedrag. Bedrijven zoals Parrot Analytics maken prognoses op basis van social media gedrag, maar that’s about it. Het Vlaamse kabelbedrijf Telenet maakt daar voor de eerste keer komaf mee en brengt het streaming gedrag van de Vlaming in kaart met een aantal leuke infographics.

Continue reading Het streaming gedrag van de Vlaming nader bekeken

Belgisch streamingrecord wordt verbroken

Belgisch streamingrecord wordt verbroken

YouTube, Netflix, Stievie, VRT Nu, Yelo, Amazon Prime Video,… Streamingdiensten zijn populair en dat merken onze lokale telecomoperatoren. Nog nooit in de geschiedenis streamde de Belg zoveel als de voorbije maand december. Proximus & Telenet brachten cijfers uit en het komt er op neer dat ongeveer 100.000 minuten aan film per seconde geconsumeerd wordt in België (1 terabyte per seconde). Proximus registeerde zelf een piek van 1,46 terabyte per seconde. Telenet ziet verder een toenemende trend van online videoconsumptie dankzij platformen zoals Facebook, Instagram & Snapchat en online gaming blijft ook maar groeien met een factor 40. Telenet ziet bovendien een ander record sneuvelen: het dataverkeer op oudejaarsavond. Tussen 20u & 8u ’s avonds werden 11,74 miljoen sms’jes verstuurd en 71.297 GB aan data verbruikt. Het smsverkeer daalde wel met bijna 11%, gezien Facebook Messenger & Whatsapp nog nooit zo populair waren.

Stievie Premium gelanceerd in België

x

MEDIALAAN, het Belgische bedrijf achter VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, KADET & Q-music lanceren vandaag een betalende versie van hun streaming app Stievie. Het streamingabonnement Stievie Premium zal alle Belgische televisiekanalen waaronder deze van VRT (Eén, Ketnet, Canvas,…), SBS (VIER, VIJF, ZES), Discovery (Eurosport, TLC, Discovery Channel) & FOX (National Geographic, Nat Geo Wild) aanbieden. De kostprijs bedraagt 9,99 euro per maand en zorgt ervoor dat je programma’s op televisie kan casten, tot 6 dagen terug kan om programma’s te herbekijken, etc. Daarmee hebben de Belgische spelers eindelijk een compromis gevonden om samen met een variant op de proppen te komen tegen Netflix, Amazon Prime Video & andere streamingdiensten. We zijn benieuwd wat Telenet Play More zal doen, gezien een app zoals deze een perfecte manier is om extra inkomsten te krijgen bij jongeren. De gratis streamingdiensten Stievie Free & VRT Nu blijven nog steeds bestaan, dus de grootste toegevoegde waarde van Stievie Premium is dat je ook SBS-zenders kan bekijken. Wie wil registreren, kan best surfen naar https://klanten.stievie.be. Diegenen die reeds klant zijn van Stievie dienen via dezelfde website na een dubele verificatie per sms & e-mail hun abonnement te upgraden en krijgen 1 maand gratis. Met de Stievie app die beschikbaar is op Android, iOS & webbrowser kan je bovendien Belgische content in het buitenland bekijken.

Netflix telt nu meer dan 100 miljoen abonnees wereldwijd

Netflix telt nu meer dan 100 miljoen abonnees wereldwijd

Het is gebeurd: De wereldwijde steamingdienst Netflix die sinds 2015 in België beschikbaar is, heeft vanaf nu 100 miljoen wereldwijde abonnees en staat daarbij veruit voor de hele concurrentie met HBO, iTunes, YouTube TV, Amazon Prime Video & enzovoort om over de hele wereld een consistente streamingdienst-ervaring te brengen. Met een berg cash van 1 miljard dollar zijn ze ook van plan om te blijven investeren in digitale marketing met het oog op één op één communicatie via zogenaamde programmatic tools om abonnees tevreden te houden en meer klanten aan te trekken. Zo gaan er geruchten dat de streaming-gigant enkel voor zijn duurste abonnees 4K-streamingkwaliteit zal aanbieden.

Continue reading Netflix telt nu meer dan 100 miljoen abonnees wereldwijd