Glass Onion: a Knives Out story recensie op Netflix België

Glass Onion: a Knives Out story recensie op Netflix BelgiëGlass Onion: a Knives Out story ****

Regie: Rian Johnson (Star Wars VIII: The Last JediLooper)

Met Daniel Craig, Edward Norton, Kate Hudson, Dave Bautista, Janelle Monáe, Kathryn Hahn, Leslie Odom Jr., Jessica Henwick, Madelyn Cline,…

Speeltijd: 140′

Ga kijken als je hield van Knives OutStar Wars VIII: The Last Jedi.

Het verhaal: Onze favoriete detective Benoit Blanc reist af naar Griekenland om een murder mystery te ontrafelen die miljardair Miles Bron voor zijn oude vrienden heeft samengesteld. Of is er iemand anders achter de schermen met een breder complot bezig?

De cast van Glass Onion: A Knives Out mystery op Netflix België

Ons verdict: MoviePulpers, de detectieve thrillers zijn terug van weggeweest met talloze voorbeelden zoals Death on the NileSee How They Run & Murder on the Orient Express en dat hebben we allemaal te danken aan 1 man: Rian Johnson. De Amerikaanse regisseur achter science fiction films zoals Star Wars VIII: The Last Jedi & Looper zette het genre terug op de kaart vanwege zijn respect voor Agatha Christie en zijn kunde maakt dat Knives Out er zo bovenuit springt. Netflix wou maar al te graag een naam zoals Johnson strikken na zijn teleurstellende ervaringen met het Huis van de Muis (we wachten nog steeds op die Star Wars-trilogie) en had daar maar liefst 450 miljoen dollar voor over om 2 langspeelfilms te krijgen binnen de franchise.

De cast van Knives Out 2 recensie op Netflix België

Knives Out 2 valt al meteen op vanwege zijn eclectisch karakter. Net zoals Death on the Nile stelen de kunstzinnige decors en de stijlvolle jurken & maatpakken al meteen de show en het helpt natuurlijk dat de karaktertekening van de verschillende personages van een Daniel Craig, Edward Norton, Kate Hudson, Janelle Monáe, Jessica Henwick & Dave Bautista dit eclectisch karakter volgen. Als je dat in combinatie zet met een snelle editing om een whodunnit-plot vol bochten & wendingen te brengen, dan krijg je een entertainende film voor het hele gezin die zelfs met een speelduur van 2 uur en 30 minuten niet saai zal worden. Het helpt ook dat de regisseur het genre niet serieus neemt en er meermaals mee spot in de dialogen, de plottwists, de referenties naar echte celebrities, etc. Tot slot komt Glass Onion: a Knives Out story opnieuw mooi tot een conclusie wat belangrijk is voor het genre.

Met andere woorden, Netflix heeft eindelijk die Amerikaanse blockbuster hit te pakken in filmjaar 2022 dankzij Rian Johnson & Daniel Craig! Glass Onion: a Knives Out story is vanaf vandaag beschikbaar op Netflix België.

xxxxx

Met dank aan de MoviePulp-dames, Nina Asotic, Una Asotic & Renilde Michielsen