Concrete Cowboy recensie op Netflix België

Concrete Cowboy poster op Netflix BelgiëConcrete Cowboy **** 1/2

Regie: Ricky Staub (The Cage)

Met Idris Elba, Caleb McLaughlin, Jharrel Jerome, Method Man, Lorraine Toussaint,…

Speeltijd: 111′

Ga kijken als je hield van The Mustang, Moonlight & Blindspotting.

Het verhaal: Als een moeilijke tiener de zomer in North Philadelphia doorbrengt, wordt hij heen en weer geslingerd tussen de criminele kant van de stad en de levendige stadscowboy-subcultuur van zijn vervreemde vader.

Idris Alba & Caleb McLaughlin in Concrete Cowboy recensie op Netflix België

Ons verdict: Waarom blijft iedereen bij Netflix ondanks de concurrentie langs alle kanten? Wel, door de eindeloze bibliotheek van Netflix zijn er af en toe verborgen pareltjes te vinden. Een voorbeeld die een stevige hype heeft gekregen het voorbije jaar is misschien The Queen’s Gambit, maar velen vergeten dat één van de sterkste Netflix-films aller tijde nog steeds op de naam van Idris Elba staat: Beasts of No Nation. De Britse acteur is terug op Netflix met Concrete Cowboy en wordt vergezeld door Stranger Things-acteur Caleb McLaughlin.

Dat het duo vuurwerk brengt op het digitale doek vanaf de eerste minuten hebben ze vooral te danken aan het vakmanschap van regisseur Ricky Staub. Concrete Cowboy mag dan misschien zijn debuutfilm zijn, de man weet wat hij doet. Het tempo, de cinematografie, de dialogen, de selectie van de scènes in de verhaallijn, de muziek,,… Staub heeft misschien wat afgekeken van The Mustang door Laure de Clermont-Tonnerre, maar de combinatie met een Moonlight maken Concrete Cowboy uniek en misschien wel één van de straftste films die we tot op heden zagen in 2021.

Kortom, Concrete Cowboy met een altijd geweldige Idris Elba is een sterk debuut van Ricky Staub en een nog sterker filmdebuut van Caleb ‘Stranger Things’ McLaughlin. Go watch that sh*t, man.

Concrete Cowboy Movie Clip (2020) | Movieclips Coming Soon

Concrete Cowboy Official Trailer Song - "Colours"