Spectre Limited Edition Steelbook Blu-Ray review

Met Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Ben Whishaw, Dave Bautista, Monica Bellucci, Andrew Scott,…

Speeltijd: 148′

Ga kijken als je hield van andere James Bond-films zoals Skyfall.

Lees verder Spectre Limited Edition Steelbook Blu-Ray review

De top 5 meest succesvolle films van 2015

UGC Antwerpen

De eindresultaten voor 2015 zijn binnen sinds maandag en dit betekent het volgende: Tijd om in kaart te brengen welke films het meeste geld binnen brachten voor de filmproducenten! In Amerika ging Jurassic World met de eer lopen opgevolgd door The Avengers 2: Age of Ultron, terwijl Star Wars VII: The Force Awakens dicht in de buurt komt na allerlei records te breken. Wat denk je dat dit voor België zal zijn? Hier zijn de top 5 meest succesvolle films van 2015: Lees verder De top 5 meest succesvolle films van 2015

Box Office België update (2015 week 45)

Spectre banner

“The name is Bond, James Bond.” En FC De Kampioenen 2: Jubilee General zal het geweten hebben. Met 1,3 miljoen euro in zijn 2de week was deze Vlaamse film goed op weg om weer een winnende prestatie te leveren aan de Belgische box office, maar dit was zonder de blonde James Bond Daniel Craig gerekend. Spectre opende ook in België ontzettend goed met maar liefst 2,25 miljoen euro omzet in zijn eerste week en zet zo alle concurrentie van het voorbije jaar opzij. De nieuwe top 5 is nu Spectre (2,25 miljoen euro), Furious 7 (1,86 miljoen euro), Fifty Shades of Grey (1,78 miljoen euro), Jurassic World (1,57 miljoen euro) & The Minion (1,53 miljoen euro). Bovendien scoort het hoger dan zijn voorganger Skyfall en komt het maar liefst op de 3de plaats in de beste openingsweken van België aller tijde. De toon is dus gezet voor Star Wars VII: The Force Awakens en The Hunger Games: Mockingjay Part 2! De top 5 van de voorbije week wordt aangevuld door Hotel Transylvania 2, Les Nouvelles avenues d’Aladin & The Martian. De eerste Vlaamse Sinterklaas-film Ay! Ay! Ramon profiteert van de herfstvakantie en haalt maar liefst 315.206 euro op in zijn 2de week, terwijl d’Ardennen flirt met de grens van de 1 miljoen dollar (888.452 euro year to date). De Vlaamse film mag dus niet klagen de voorbije vakantieweek.

SPECTRE verovert de box office in het buitenland

Daniel Craig samen met de Bondgirls Léa Seydoux & Monica Bellucci op de rode loper voor de première van SPECTRE

De nieuwste James Bond-film SPECTRE verovert de box office in het buitenland… In België moeten we nog wachten tot woensdag voor de officiële release, maar in zijn thuisland haalde het maar liefst 41,7 miljoen pond op na één week. Dat is officieel een record voor het Verenigd Koninkrijk & Ierland! Het vorige record stond op de naam van de Harry Potter-film Harry Potter and the Prisoner of Azkaban met 23,8 miljoen pond, Toy Story 3 met 21,2 miljoen pond en de vorige James Bond-film Skyfall met 20,1 miljoen pond in een openingsweek. Een dikke proficiat aan Sony Pictures voor wie dit goede nieuws wel als een verademing komt. SPECTRE doet het niet alleen goed in de UK, ook in Noorwegen, Finland, Zweden, Denemarken en zelfs bij onze Noorderburen is SPECTRE een succes met een nummer 1 notering in al deze markten. Ongetwijfeld zal België snel volgen, gezien Skyfall het ook ontzettend goed deed aan de Belgische box office in 2012.

Krijg een voorsmaakje van de auto achtervolgingen in SPECTRE

Velen mogen het misschien niet eens zijn met me dat Quantum of Solace één van de beste James Bonds aller tijde is, maar niemand kan beargumenteren dat deze film wel de beste openingsscène aller tijde heeft: dit vooral dankzij het razend snelle tempo waarmee de film begint en de wondermooie zwarte Aston Martin waarmee Daniel Craig als James Bond Sienna inrijdt en helemaal vernield achterlaat. Dit maar even om te stellen dat James Bond, Aston Martin en razend spannende auto achtervolgingen quasi 1 zijn. Hierbij krijg je een voorsmaakje van wat we mogen verwachten van OO7’s SPECTRE op het vlak van auto achtervolgingen: maar liefst 8 Aston Martins in volle actie in de straten van Rome. Kan je niet wachten? Check vlug de video!

SPECTRE teaser trailer

spectre teaser

Skyfall was één van de beste en met voorsprong de meest succesvolle 007 film aller tijden. De verwachtingen voor de opvolger staan dan ook hooggespannen. Na het bekijken van deze heerlijke teaser trailer voor SPECTRE lijkt het er op dat deze ook ingelost gaan worden. SPECTRE is de organisatie die James Bond in de eerste films (met Sean Connery als 007, red.) het leven zuur maakte. Sam Mendes zit opnieuw in de regiestoel. En naast Daniel Craig keren ook Ralph Fiennes en Naomi Harris terug als respectievelijk M en Moneypenny. Slechteriken van dienst zijn Christopher Waltz en worstelaar Dave Bautista (Drax uit Guardians of the Galaxy, red.). Qua vrouwelijk schoon krijgen we onder meer Léa Seydoux en Monica Belluci. Die laatste is op haar 50ste overigens de oudste Bondgirl, of beter -woman, ooit, meteen ook een van de meest stijlvolle. SPECTRE verschijnt op 6 november in de Belgische en Nederlandse zalen. Ons stoeltje is al gereserveerd!

Lees verder SPECTRE teaser trailer

Stephanie Sigman als de mysterieuze Estrella op 007’s SPECTRE set in Rome

Stephanie Sigman als de mysterieuze Estrella op 007's SPECTRE set in Rome

Wie is deze mooie deerne? Dat vragen wij ons ook op bij MoviePulp en niet enkel wij, zowat heel de filmwereld. Een tijdje terug was immers aangekondigd dat de nieuwe Bond-girls Monica Belluci en Lea Seydoux zouden worden, maar niets lijkt minder waar. Deze Mexicaanse actrice is al een aantal keren op de set in Rome gezien onder de noemer Estrella. Welke mysterieuze rol Stephanie Sigman zal krijgen in SPECTRE is nog niet bekend. We kunnen jullie enkel zoals de vorige keren wat nieuwe setfilmpjes tonen uit SPECTRE, maar wij zijn alleszins benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!

Lees verder Stephanie Sigman als de mysterieuze Estrella op 007’s SPECTRE set in Rome