Dopesick S1 recensie op Star van Disney Plus België [eerste indruk]

Dopesick S1 recensie op Star van Disney Plus BelgiëDopesick S1 ****

Bedenker: Danny Strong (Empire, Billions)

Met Michael Keaton, Peter Sarsgaard, Rosario Dawson, Michael Stuhlbarg, Will Poulter, John Hoogenakker, Kaitlyn Dever, Phillipa Soo, Jake McDorman,…

Speeltijd: 8 afleveringen / 1 uur per aflevering

Ga kijken als je hield van Dark Waters, Side Effects, Traffic, I Know This Much is True & Red Sandra.

Het verhaal: Dopesick onderzoekt hoe één bedrijf de grootste drugsepidemie in de Amerikaanse geschiedenis veroorzaakte. De serie neemt kijkers mee naar het epicentrum van Amerika’s strijd tegen de verslaving aan opiaten, van de directiekamers van Big Pharma, naar een noodlijdende mijnbouwgemeenschap in Virginia, tot aan de wandelgangen van de DEA. Tegen alle verwachtingen in zullen er helden opstaan in een intense en spannende strijd tegen de lafhartige corporaties en hun bondgenoten die achter deze nationale crisis zitten.

Michael Keaton in Dopesick S1 recensie op Star van Disney Plus België

Ons verdict: Met de lancering van Star op Disney Plus is de fusie tussen The Walt Disney Company & 20th Century Fox in de plooi gevallen. Het is duidelijk dat het Huis van de Muis zich wil richten op zijn oh zo geliefde franchises (of het uitbouwen ervan) en zoals steeds familievriendelijke content, terwijl het zich met de nieuw aangekochte labels van 20th Century Studios, Searchlight & co gaat richten op volwassen & award winning content om op alle vlakken met zowel Netflix als HBO te concurreren in de huidige streamingoorlog. FX & Hulu moeten zich aansluiten bij deze kant van de fusie, maar tot op heden hebben we daar niet al teveel van gezien op Disney Plus met flauwe tot doordeweekse series zoals Black Narcissus, Big Sky, Love Victor, High Fidelty, M.O.D.O.K.A Teacher & Only Murders in the Building (zelfs Nine Perfect Strangers sloeg tegen op Amazon Prime Video). Misschien kan de nieuwe lichting Star-series zoals Pam & Tommy, Welcome to Wrexham en de nieuwe serie door Empire & Billions-bedenker Danny Strong Dopesick daar verandering in brengen.

Oxycodon in Dopesick S1 recensie op Star van Disney Plus België

Dopesick is een unieke serie geïnspireerd op de bestseller van Beth Macy over Oxycontin of Oxy, één van de tot hiertoe nog legale pijnstillers naast Vicodin (hydrocodon), Fentanyl & Tramadol die de zogenaamde Opioïdencrisis in de Verenigde Staten inluidde sinds de jaren 2010. Met Michael Keaton, Peter Sarsgaard, Rosario Dawson, Will Poulter & Kaitlyn Dever ontbreekt het niet aan talent in Dopesick en met een cinematografie van Checco Varese (IT Chapter 2) houdt Star zijn belofte om een noemenswaardige serie te brengen op stream. Dopesick heeft doorheen zijn hele reeks in de lijn van Worth een stabiele editing, iets waar we misschien toch iets meer van hadden verwacht.

Kortom, Dopesick is net zoals Red Sandra straffe kost rond een wereldwijd Big Pharma-complot. Nu te volgen op Star van Disney Plus België!

Michael Keaton On The Villainous Pharma Execs Portrayed In "Dopesick"

dopesick you're selling poison billy